РУС БЕЛ ENG

Проект организации шестого школьного дня «Суббота в нашем агрогородке»

Праект арганізацыі шостага школьнага дня

“Субота ў нашым аграгарадку”

Тэма: “Расцім патрыётаў Беларусі”

 

АКТУАЛЬНАСЦЬ ТЭМЫ ПРАЕКТА

Ключавой задачай адукацыйнай палітыкі нашай краіны з’яўляецца выхаванне патрыятычна настроенай моладзі з незалежным мысленнем, якая валодае стваральным светапоглядам, прафесійнымі ведамі, якая дэманструе высокую культуру, адказнасць і здольнасць прымаць самастойныя рашэнні.

Шосты дзень тыдня з’яўляецца арганічнай часткай цэласнай выхаваўчай сістэмы школы і мае шырокія магчымасці для вырашэння гэтай задачы. Таму арганізацыю работы ў шосты школьны дзень неабходна накіраваць на грамадзянска-патрыятычнае выхаванне, фарміраванне ў навучэнцаў актыўнай грамадзянскай пазіцыі, працавітасці, беражлівых адносіны да прыродных рэсурсаў і гістарычнай спадчыны, патрэбы ў здаровым ладзе жыцця. У поўнай меры выкарыстоўваць для гэтага патэнцыял нашага рэгіёну.

Праект, накіраваны на выхаванне вучняў у духу любові да Айчыны, захаванню і прымнажэнню нацыянальнага духоўнага і культурнага здабытку, гістарычнай спадчыны, прыродных багаццяў краіны, самабытных традыцый беларускага народа. Адным з найважнейшых напрамкаў у арганізацыі выхаваўчай работы з’яўляецца ўзмацненне ролі дзіцячага і моладзевага грамадскага руху.

Праект “Субота ў нашым аграгарадку” дазволіць праводзіць работу ў шосты дзень з улікам усіх напрамкаў канцэпцыі і праграмы бесперапыннага выхавання дзяцей і навучэнскай моладзі ў Рэспубліцы Беларусь, пашырыць і ўмацаваць сувязі з бацькоўскай грамадскасцю і соцыумам. А навучэнцы будуць мець магчымасць самарэалізацыі і раскрыцця асобаснага патэнцыялу.

ПРАБЛЕМА

У ДУА “Лешніцкая сярэдняя школа Бярэзінскага раёна” праводзілася сур’ёзная работа па змястоўным напаўненні вольнага ад вучобы дня, намецілася пэўная стабільнасць і сістэмнасць у яго арганізацыі. У 2023/2024 навучальным годзе ў школе навучалася 83 вучні: на I ступені – 34 вучняў, на II - 41, на III - 5 навучэнцаў. Таму вострым стала пытанне, як больш эфектыўна арганізаваць работу ў шосты дзень для невялікага колькасці навучэнцаў і захаваць актыўнасць навучэнцаў, каб працягваць выхоўваць звычку да змястоўнага вольнага часу, здаровага ладу жыцця, далучаць моладзь ў творчую і сацыяльна значную дзейнасць.

МЭТА ПРАЕКТА:

удасканаленне форм і метадаў работы па арганізацыі работы ўстановы адукацыі ў шосты школьны дзень.

Задачы:

спрыяць прыцягненню максімальнай колькасці навучэнцаў і бацькоў да арганізаваных формах вольнага часу ў межах адукацыйнага установы спрыяць умацаванню фізічнага, псіхічнага і духоўна-маральнага здароўя;

садзейнічаць інтэлектуальнаму развіццю і грамадзянскаму станаўленню асобы навучэнцаў;

актывізаваць удзел дзяцей і падлеткаў у карысных грамадскіх і сямейных справах;

пашыраць супрацоўніцтва ўстановы адукацыі з соцыумам.

 

ТЭРМІНЫ РЭАЛІЗАЦЫІ:

Май 2023-май 2024года

УДЗЕЛЬНІК:

навучэнцы 1-10 класаў;

педагог;

законныя прадстаўнікі навучэнцаў.

 

ЭТАПЫ РЭАЛІЗАЦЫІ ПРАЕКТА

Падрыхтоўчы этап (май 2023-жнівень 2024г.)

- распрацоўка праекта і плана яго рэалізацыі;

- правядзенне піяр-акцыі “Субота! Правядзі час з карысцю”;

- арганізацыя інфармацыйнага забеспячэння праекта.

Асноўны этап (верасень 2023 - май 2024 года)

- рэалізацыя праекта з дапамогай правядзення выхаваўчых мерапрыемстваў па розных напрамках работы.

Заключны этап (май-чэрвень 2024 г.)

- анкетаванне ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу з мэтай выяўлення станоўчых і адмоўных бакоў рэалізацыі праекта;

- правядзенне свята “Наша субота”.

 

РЭСУРСНАЕ ЗАБЕСПЯЧЭННЕ ПРАЕКТА

1.ДЛЯ РЭАЛІЗАЦЫІ ПРАЕКТА СТВОРАНА ТВОРЧАЯ ГРУПА

дырэктар установы адукацыі – Расійскі М.А.;

намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці - Кісель Н.І.;

педагог-арганізатар – Елінская Л.А.;

кіраўнік па ваенна-патрыятычнаму выхаванню – Міхалёў І.М.;

кіраўнік фізічнага выхавання - Смолер Н.А.;

прадстаўнік бацькоўскага камітэта - Піскун А.М.;

куратар ГА «БРПА», ГА «БРСМ» - Елінская Л.А.

  1. Матэрыяльнае забеспячэнне-выкарыстанне рэсурсаў камп’ютарнага класа, фізкультурна-аздараўленчы цэнтр “Лазурный”, Лешніцкі сельскі дом культуры, Лешніцкая сельская інтэграваная бібліятэка.
  2. ІНФАРМАЦЫЙНАЕ ЗАБЕСПЯЧЭННЕ - доступ да Інтэрнэт-рэсурсаў, бібліятэчны фонд, сценавыя матэрыялы, відэа- і аўдыеапаратура, мультымедыйныя сродкі навучання

 

СУПРАЦОЎНІЦТВА З СОЦЫУМАМ:

Лешніцкі сельскі дом культуры:

Правядзенне навагодніх святаў, каляднага балю, святаў 8 сакавіка, аб’яднанняў па інтарэсах і клубных аб’яднанняў.

Лешніцкая сельская інтэграваная бібліятэка:

Дапамога ў правядзенні віктарын, святаў, тэматычных выстаў, сустрэч з жыхарамі аграгарадка.

Фізкультурна-аздараўленчы цэнтр “Лазурный”:

Правядзенне Дзён здароўя, спартыўных святаў і мерапрыемстваў, спартыўна-масавых мерапрыемстваў, работа аб’яднанняў па інтарэсах і секцый спартыўнай накіраванасці.

Пагосцкі сельскі выканаўчы камітэт:

Дапамога ў правядзенні мерапрыемстваў прафарыентацыйнай накіраванасці.

ААТ “Пагосцкі”:

Удзел у мерапрыемствах прафарыентацыйнай накіраванасці.

 

ВЫХАВАЎЧЫЯ ФУНКЦЫІ Ў 6-Ы ДЗЕНЬ

Дырэктар установы адукацыі:

каардынуе і вызначае змест і асноўныя напрамкі работы; садзейнічае ўмацаванню спрыяльнага псіхалагічнага клімату; стварае належныя ўмовы для творчасці педагогаў і развіцця дзяцей;

Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці:

непасрэдна арганізуе работу педагогаў у школе па правядзенні факультатываў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах;

непасрэдна арганізуе працу педагогаў ва ўстанове адукацыі і па правядзенні выхаваўчых мерапрыемстваў, заняткаў, аб’яднанняў па інтарэсах;

аказвае метадычную дапамогу па пытаннях выхаваўчай работы з навучэнцамі;

забяспечвае нармальнае функцыянаванне ўсіх асноўных напрамкаў пазаўрочнай выхаваўчай работы, залучае ў яе класных кіраўнікоў, педагога-арганізатара, па магчымасці настаўнікаў прадметнікаў і бацькоў.

Педагог-арганізатар, куратары ГА БРСМ:

прымаюць непасрэдны ўдзел у падрыхтоўцы і распрацоўцы сцэнарыяў праводзяцца мерапрыемстваў, арганізуе ўдзел у іх дзяцей арганізуе працу дзіцячых аб’яднанняў і арганізацый.

Класныя кіраўнікі, настаўнікі прадметнікі:

прымаюць удзел у распрацоўцы і падрыхтоўцы мерапрыемстваў;

арганізуюць удзел дзяцей у мерапрыемствах шостага дня;

плануюць і арганізуюць працу з сям’ёй;

прыцягваюць бацькоў да выхаваўчай работы ў 6 дзень;

праводзяць індывідуальную працу з навучэнцаў.

 

НАПРАМКІ РАБОТЫ ШКОЛЫ Ў 6-Ы ШКОЛЬНЫ ДЗЕНЬ

Умацаванне маральнага і псіхафізічнага здароўя:

фізкультурна-аздараўленчыя мерапрыемствы;

спартыўныя спаборніцтвы;

праца па прафілактыцы шкодных звычак і сцвярджэнні ЗЛЖ.

Грамадзянска-патрыятычнае, духоўна-маральнае, эстэтычнае выхаванне:

выхаваўчыя мерапрыемствы;

патрыятычная акцыя “Мы сваёй памяці верныя”;

экскурсія;

паход выхаднога дня “Пазнай сваю малую радзіму!”

Працоўнае і экалагічнае выхаванне:

акцыя “Будзь выдатней, мой аграгарадок!”;

акцыя “Чысты двор”;

акцыя “Ветэраны жывуць побач”.

Ўзаемадзеянне з навучэнцамі:

індывідуальная праца;

ўключэнне дзяцей у працу аб’яднанняў па інтарэсах;

праца факультатываў.

Карэкцыя і каардынацыя розных выхаваўчых уплываў у соцыуме:

праца з сям’ёй;

праца бацькоўскага універсітэта;

прыцягненне бацькоў да правядзення мерапрыемстваў;

узаемадзеянне з Лешніцкім сельскім домам культуры;

узаемадзеянне з Лешніцкай інтэграванай сельскай бібліятэкай.

 

ПРЫНЦЫПЫ

сістэмнасць і паслядоўнасць арганізацыі выхоўвае дзейнасці;

ўлік інтарэсаў і патрэбаў усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу (навучэнцаў, педагогаў, бацькоў);

ўзаемасувязь усіх кампанентаў выхаваўчай сістэмы ўстановы адукацыі.