Праект арганізацыі шостага школьнага дня
“Субота ў нашым аграгарадку”
Тэма: “Расцім патрыётаў Беларусі”
АКТУАЛЬНАСЦЬ ТЭМЫ ПРАЕКТА
Ключавой задачай адукацыйнай палітыкі нашай краіны з’яўляецца выхаванне патрыятычна настроенай моладзі з незалежным мысленнем, якая валодае стваральным светапоглядам, прафесійнымі ведамі, якая дэманструе высокую культуру, адказнасць і здольнасць прымаць самастойныя рашэнні.
Шосты дзень тыдня з’яўляецца арганічнай часткай цэласнай выхаваўчай сістэмы школы і мае шырокія магчымасці для вырашэння гэтай задачы. Таму арганізацыю работы ў шосты школьны дзень неабходна накіраваць на грамадзянска-патрыятычнае выхаванне, фарміраванне ў навучэнцаў актыўнай грамадзянскай пазіцыі, працавітасці, беражлівых адносіны да прыродных рэсурсаў і гістарычнай спадчыны, патрэбы ў здаровым ладзе жыцця. У поўнай меры выкарыстоўваць для гэтага патэнцыял нашага рэгіёну.
Праект, накіраваны на выхаванне вучняў у духу любові да Айчыны, захаванню і прымнажэнню нацыянальнага духоўнага і культурнага здабытку, гістарычнай спадчыны, прыродных багаццяў краіны, самабытных традыцый беларускага народа. Адным з найважнейшых напрамкаў у арганізацыі выхаваўчай работы з’яўляецца ўзмацненне ролі дзіцячага і моладзевага грамадскага руху.
Праект “Субота ў нашым аграгарадку” дазволіць праводзіць работу ў шосты дзень з улікам усіх напрамкаў канцэпцыі і праграмы бесперапыннага выхавання дзяцей і навучэнскай моладзі ў Рэспубліцы Беларусь, пашырыць і ўмацаваць сувязі з бацькоўскай грамадскасцю і соцыумам. А навучэнцы будуць мець магчымасць самарэалізацыі і раскрыцця асобаснага патэнцыялу.
ПРАБЛЕМА
У ДУА “Лешніцкая сярэдняя школа Бярэзінскага раёна” праводзілася сур’ёзная работа па змястоўным напаўненні вольнага ад вучобы дня, намецілася пэўная стабільнасць і сістэмнасць у яго арганізацыі. У 2023/2024 навучальным годзе ў школе навучалася 83 вучні: на I ступені – 34 вучняў, на II - 41, на III - 5 навучэнцаў. Таму вострым стала пытанне, як больш эфектыўна арганізаваць работу ў шосты дзень для невялікага колькасці навучэнцаў і захаваць актыўнасць навучэнцаў, каб працягваць выхоўваць звычку да змястоўнага вольнага часу, здаровага ладу жыцця, далучаць моладзь ў творчую і сацыяльна значную дзейнасць.
МЭТА ПРАЕКТА:
удасканаленне форм і метадаў работы па арганізацыі работы ўстановы адукацыі ў шосты школьны дзень.
Задачы:
спрыяць прыцягненню максімальнай колькасці навучэнцаў і бацькоў да арганізаваных формах вольнага часу ў межах адукацыйнага установы спрыяць умацаванню фізічнага, псіхічнага і духоўна-маральнага здароўя;
садзейнічаць інтэлектуальнаму развіццю і грамадзянскаму станаўленню асобы навучэнцаў;
актывізаваць удзел дзяцей і падлеткаў у карысных грамадскіх і сямейных справах;
пашыраць супрацоўніцтва ўстановы адукацыі з соцыумам.
ТЭРМІНЫ РЭАЛІЗАЦЫІ:
Май 2023-май 2024года
УДЗЕЛЬНІК:
навучэнцы 1-10 класаў;
педагог;
законныя прадстаўнікі навучэнцаў.
ЭТАПЫ РЭАЛІЗАЦЫІ ПРАЕКТА
Падрыхтоўчы этап (май 2023-жнівень 2024г.)
- распрацоўка праекта і плана яго рэалізацыі;
- правядзенне піяр-акцыі “Субота! Правядзі час з карысцю”;
- арганізацыя інфармацыйнага забеспячэння праекта.
Асноўны этап (верасень 2023 - май 2024 года)
- рэалізацыя праекта з дапамогай правядзення выхаваўчых мерапрыемстваў па розных напрамках работы.
Заключны этап (май-чэрвень 2024 г.)
- анкетаванне ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу з мэтай выяўлення станоўчых і адмоўных бакоў рэалізацыі праекта;
- правядзенне свята “Наша субота”.
РЭСУРСНАЕ ЗАБЕСПЯЧЭННЕ ПРАЕКТА
1.ДЛЯ РЭАЛІЗАЦЫІ ПРАЕКТА СТВОРАНА ТВОРЧАЯ ГРУПА
дырэктар установы адукацыі – Расійскі М.А.;
намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці - Кісель Н.І.;
педагог-арганізатар – Елінская Л.А.;
кіраўнік па ваенна-патрыятычнаму выхаванню – Міхалёў І.М.;
кіраўнік фізічнага выхавання - Смолер Н.А.;
прадстаўнік бацькоўскага камітэта - Піскун А.М.;
куратар ГА «БРПА», ГА «БРСМ» - Елінская Л.А.
- Матэрыяльнае забеспячэнне-выкарыстанне рэсурсаў камп’ютарнага класа, фізкультурна-аздараўленчы цэнтр “Лазурный”, Лешніцкі сельскі дом культуры, Лешніцкая сельская інтэграваная бібліятэка.
- ІНФАРМАЦЫЙНАЕ ЗАБЕСПЯЧЭННЕ - доступ да Інтэрнэт-рэсурсаў, бібліятэчны фонд, сценавыя матэрыялы, відэа- і аўдыеапаратура, мультымедыйныя сродкі навучання
СУПРАЦОЎНІЦТВА З СОЦЫУМАМ:
Лешніцкі сельскі дом культуры:
Правядзенне навагодніх святаў, каляднага балю, святаў 8 сакавіка, аб’яднанняў па інтарэсах і клубных аб’яднанняў.
Лешніцкая сельская інтэграваная бібліятэка:
Дапамога ў правядзенні віктарын, святаў, тэматычных выстаў, сустрэч з жыхарамі аграгарадка.
Фізкультурна-аздараўленчы цэнтр “Лазурный”:
Правядзенне Дзён здароўя, спартыўных святаў і мерапрыемстваў, спартыўна-масавых мерапрыемстваў, работа аб’яднанняў па інтарэсах і секцый спартыўнай накіраванасці.
Пагосцкі сельскі выканаўчы камітэт:
Дапамога ў правядзенні мерапрыемстваў прафарыентацыйнай накіраванасці.
ААТ “Пагосцкі”:
Удзел у мерапрыемствах прафарыентацыйнай накіраванасці.
ВЫХАВАЎЧЫЯ ФУНКЦЫІ Ў 6-Ы ДЗЕНЬ
Дырэктар установы адукацыі:
каардынуе і вызначае змест і асноўныя напрамкі работы; садзейнічае ўмацаванню спрыяльнага псіхалагічнага клімату; стварае належныя ўмовы для творчасці педагогаў і развіцця дзяцей;
Намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці:
непасрэдна арганізуе работу педагогаў у школе па правядзенні факультатываў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах;
непасрэдна арганізуе працу педагогаў ва ўстанове адукацыі і па правядзенні выхаваўчых мерапрыемстваў, заняткаў, аб’яднанняў па інтарэсах;
аказвае метадычную дапамогу па пытаннях выхаваўчай работы з навучэнцамі;
забяспечвае нармальнае функцыянаванне ўсіх асноўных напрамкаў пазаўрочнай выхаваўчай работы, залучае ў яе класных кіраўнікоў, педагога-арганізатара, па магчымасці настаўнікаў прадметнікаў і бацькоў.
Педагог-арганізатар, куратары ГА БРСМ:
прымаюць непасрэдны ўдзел у падрыхтоўцы і распрацоўцы сцэнарыяў праводзяцца мерапрыемстваў, арганізуе ўдзел у іх дзяцей арганізуе працу дзіцячых аб’яднанняў і арганізацый.
Класныя кіраўнікі, настаўнікі прадметнікі:
прымаюць удзел у распрацоўцы і падрыхтоўцы мерапрыемстваў;
арганізуюць удзел дзяцей у мерапрыемствах шостага дня;
плануюць і арганізуюць працу з сям’ёй;
прыцягваюць бацькоў да выхаваўчай работы ў 6 дзень;
праводзяць індывідуальную працу з навучэнцаў.
НАПРАМКІ РАБОТЫ ШКОЛЫ Ў 6-Ы ШКОЛЬНЫ ДЗЕНЬ
Умацаванне маральнага і псіхафізічнага здароўя:
фізкультурна-аздараўленчыя мерапрыемствы;
спартыўныя спаборніцтвы;
праца па прафілактыцы шкодных звычак і сцвярджэнні ЗЛЖ.
Грамадзянска-патрыятычнае, духоўна-маральнае, эстэтычнае выхаванне:
выхаваўчыя мерапрыемствы;
патрыятычная акцыя “Мы сваёй памяці верныя”;
экскурсія;
паход выхаднога дня “Пазнай сваю малую радзіму!”
Працоўнае і экалагічнае выхаванне:
акцыя “Будзь выдатней, мой аграгарадок!”;
акцыя “Чысты двор”;
акцыя “Ветэраны жывуць побач”.
Ўзаемадзеянне з навучэнцамі:
індывідуальная праца;
ўключэнне дзяцей у працу аб’яднанняў па інтарэсах;
праца факультатываў.
Карэкцыя і каардынацыя розных выхаваўчых уплываў у соцыуме:
праца з сям’ёй;
праца бацькоўскага універсітэта;
прыцягненне бацькоў да правядзення мерапрыемстваў;
узаемадзеянне з Лешніцкім сельскім домам культуры;
узаемадзеянне з Лешніцкай інтэграванай сельскай бібліятэкай.
ПРЫНЦЫПЫ
сістэмнасць і паслядоўнасць арганізацыі выхоўвае дзейнасці;
ўлік інтарэсаў і патрэбаў усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу (навучэнцаў, педагогаў, бацькоў);
ўзаемасувязь усіх кампанентаў выхаваўчай сістэмы ўстановы адукацыі.